Nu este o noutate faptul că organizaţiile se confruntă cu schimbări şi provocări neîncetate în mediul de afaceri actual.
Pentru a rămâne competitive, organizaţiile au nevoie de o viziune spre care să se îndrepte.
Dar viziunea în sine nu este suficientă. Cultura de organizaţie trebuie să se alinieze cu această viziune. Cultura este trunchiul care ţine totul legat. Conducerea culturii este probabil cea mai importantă provocare pentru un CEO.
Studiul de cultură organizaţională OCI, având la bază peste 20 de ani de cercetare în măsurarea şi conducerea culturii de organizaţie este un instrument cu impact care identifică normele comportamentale actuale şi stabileşte reţete pentru conducerea schimbărilor eficiente.
Procesul
OCI analizează modul în care membrii unei organizaţii percep cultura curentă. Prin răspunsurile membrilor, OCI măsoară cu precizie şi validitate, 12 tipare de gândire specifice sau stiluri de norme comportamentale şi aşteptări pe care membrii organizaţiei ar putea percepe că trebuie să le adopte când îşi realizează sarcinile sau interacţionează cu ceilalţi.
Rezultatele compilate din OCI sunt apoi transferate pe un grafic circular pentru a realiza un profil vizual al culturii de organizaţie curente.
OCI măsoară şi consecinţele culturale esenţiale – claritatea rolului, calitatea serviciilor, angajamentul şi satisfacţia – şi identifică corelaţiile statistice între diferite elemente ale culturii şi aceste consecinţe.